V prvních šesti měsících finančního roku dosáhla společnost Richemont solidních výsledků navzdory přetrvávající komplexní makroekonomické a geopolitické situaci. Skupina vykázala tržby ve výši 10,6 miliardy eur, což představuje nárůst o 10 % při konstantních směnných kurzech (+5 % při aktuálních směnných kurzech).
Druhé čtvrtletí bylo obzvláště silné, když tržby vzrostly o 14 % při konstantních směnných kurzech (+8 % při aktuálních směnných kurzech), poháněné dvouciferným růstem ve všech regionech, což dokládá přínos mnoha růstových motorů skupiny. Všechny obchodní oblasti byly ve druhém čtvrtletí pozitivní při konstantních směnných kurzech.
Většina regionů si v prvním pololetí vedla silně, v čele s dvouciferným růstem tržeb v Evropě, Americe a na Blízkém východě, a to jak při aktuálních, tak při konstantních směnných kurzech. Konkrétně ve druhém čtvrtletí se Čína, Hongkong a Macao dohromady, společně s Japonskem, vrátily k růstu, zatímco ostatní regiony si udržely svůj solidní růstový impuls v tržbách.
Tržby rostly napříč všemi distribučními kanály v prvním pololetí, přičemž přímý prodej klientům tvořil 76 % tržeb skupiny, což je v souladu s předchozím srovnatelným obdobím.
Klenotnické domy skupiny – Buccellati, Cartier, Van Cleef & Arpels a Vhernier – vykázaly celkový nárůst tržeb o 9 % v prvních šesti měsících roku (+14 % při konstantních směnných kurzech), přičemž růst ve druhém čtvrtletí činil +17 % při konstantních směnných kurzech, podpořený širokým nárůstem poptávky po klenotnických a hodinářských kolekcích napříč regiony. Na pozadí významných kurzových pohybů, vyšších nákladů na suroviny a, v menší míře, počátečního dopadu dodatečných amerických cel, zavedly klenotnické domy uvážené zvýšení cen a zároveň efektivně řídily své náklady. Podpořeno silnou dynamikou tržeb, to jim umožnilo zmírnit nepříznivý dopad vnějších překážek a dosáhnout provozního výsledku ve výši 2,5 miliardy eur v prvním pololetí, což představuje nárůst o 9 % při aktuálních směnných kurzech a o 21 % při konstantních směnných kurzech. Provozní marže činila 32,8 %.
Po náročném osmnáctiměsíčním období pro globální trh s hodinkami, Specializovaní výrobci hodinek skupiny zaznamenali pomalejší tempo poklesu o 6 % v prvním pololetí (-2 % při konstantních směnných kurzech), přičemž dosáhli tržeb ve výši 1,6 miliardy eur. Zatímco druhé čtvrtletí ukázalo povzbudivé známky s vývojem tržeb -2 % (+3 % při konstantních kurzech), kontext zůstal nestálý, zejména s nejnovějšími americkými cly ovlivňujícími švýcarské výrobky od srpna. Regionální výsledky nadále vykazovaly protichůdné trendy. Amerika vzrostla dvouciferně v prvním i druhém čtvrtletí, zatímco tržby v Asii a Tichomoří poklesly kvůli přetrvávající slabé poptávce v Číně navzdory znatelnému zlepšení ve druhém čtvrtletí. Kvůli kombinaci nepříznivých kurzových pohybů, vyšší ceny zlata a dodatečných amerických cel, provozní výsledek činil 50 milionů eur, což odpovídá provozní marži 3,2 %.
Tržby v obchodní oblasti „Ostatní“ klesly o 1 % při aktuálních směnných kurzech (+2 % při konstantních směnných kurzech), s akcelerací ve druhém čtvrtletí na +6 % při konstantních směnných kurzech. Módní a doplňkové domy celkově tento vzorec odrážely, podpořené dvouciferným růstem v segmentu konfekce při konstantních kurzech. Výkon byl primárně poháněn pokračující silnou pozicí značek Alaïa a Peter Millar a zlepšenou dynamikou u značky Chloé. Celkově obchodní oblast „Ostatní“ zaznamenala provozní ztrátu ve výši 42 milionů eur, z toho 33 milionů eur připadlo na Módní a doplňkové domy.
Provozní zisk z pokračujících činností dosáhl 2,4 miliardy eur, což je nárůst o 7 % při aktuálních směnných kurzech (+24 % při konstantních směnných kurzech), vyplývající z pozitivního efektu silného růstu tržeb v kombinaci s efektivní nákladovou disciplínou. To zmírnilo pokles hrubé marže, který byl primárně důsledkem významných nepříznivých kurzových pohybů a vyšších nákladů na suroviny, zejména zlato, a v menší míře dodatečných amerických cel, jež byly částečně kompenzovány zvýšením cen během období.
Zisk za období vzrostl na 1,8 miliardy eur. Ve srovnání s 0,5 miliardy eur v předchozím srovnatelném období, které zahrnovalo nepeněžní odpis ve výši 1,2 miliardy eur související s prodejem YNAP.
Konečně, uprostřed přetrvávající makroekonomické nejistoty, čistá hotovostní pozice zůstala solidní na úrovni 6,5 miliardy eur k 30. září 2025, což představuje nárůst o 0,4 miliardy eur oproti 30. září 2024.
| 18.11.2025 | Universal Genève vzdává hold „Nina“ Compax |
| 18.11.2025 | Richemont: šestiměsíční výsledky |
| 13.11.2025 | Učitelé z Jury navštívili Cartier |
| Archiv novinek |
| Razítko stránky "Richemont: šestiměsíční výsledky": 18.11.2025 0:00:00 |
| Generováno: 24.11.2025 20:04:33 |
| Článek hodnotilo 0 uživatelů známkou 0. |
|
© Švýcary.cz, 2008 - 2025.
|